LenzFinland varainhankinta konseptin esittely 10.12.2019
LenzFinland maahantuo Itävaltalaista Lenz-tuoteryhmää, joka on Euroopassa ja myös Suomessa tunnettu korkealaatuinen teknisten urheilutekstiilien brandi (www.lenzfinland.fi). Suomeen brandi tuotiin 2005.
Noin viitisen vuotta sitten Pohjanmaalla alettiin kehitellä, yhdessä paikallisten jalkapalloseurojen kanssa, tuotteista toimiva ja urheilullinen varainhankintakonsepti, joilla seurat voivat hankkia taloudellista apua toimintaan. Lähtökohtana alusta asti oli, että konsepti on taloudellisesti palkitseva, tuotteet brandin halutuimpia ja eniten ostettuja sekä joukkueen näkökulmasta mahdollisimman helppo ja vaivaton.
Konsepti otettiin käyttöön 2015 ja heti alusta alkaen se on tuottanut hyvää tulosta seuroille. Keskimäärin 2-3 viikon aikana myyntiä on tullut 5000-7000€/joukkue ja siitä 40% tekee joukkueelle merkittävän summan toiminnan pyörittämiseen.
Esimerkki joukkueena nostan Kokkolan Pallo Veikkojen 06-07 tyttö-joukkueen, joka heti alussa 2015 paneutui asiaan ja teki kolmessa viikossa 10 122€ myynnin, josta seuran kate oli 4048€ (40%). Viime vuonna sama joukkue teki kaikkien aikojen ennätysmyynnin; 3 viikon aikana he myivät 19 100€ josta joukkueelle jäi rahaa 7640%€.
Kimmo Salmela, KPV 06-07 vastuuvalmentaja totesikin: ”Lenzin tuotteet ovat hyvälaatuisia ja vaivattomia myydä. Tuotteiden toimitus ostajittain valmiiksi pakattuina tekee varainhankinnasta helppoa ja joukkueemme kokonaismyynti Lenzin tuotteiden kohdalla onkin vuosittain vain kasvanut. Varainhankinnassa teemme Lenzin tuotemyynnillä valtaosan joukkueemme vuositoiminnan rahoitustarpeestamme”.
Kolme asiaa mistä LenzFinland konsepti on saanut kehuja:
- laadukkaat tuotteet: Hyvä tuotepalaute kampanjoissa on syy, miksi jokainen joukkue on jäänyt asiakkaaksi ja kasvattaneet myyntiä kampanja kamjanjalta. Lenz-Tuotteet ovat konseptin veturi ja lisäksi tukibrandeinä ovat suomalaiset Cool-X ja Tervaskanto-tuotteet. Cool-X tuotteet ovat urheilijoiden ja liikkuvien ihmisten lihashuoltoon suunniteltu tuoteryhmä ja Tervaskanto on perinteitä vaaliva terveyden ja hyvinvoinnin tuotesarja, jonka juuret ovat syvällä suomalaisissa metsissä.
- Korkein tuottoprosentti Suomessa. Lenz tuotteiden seuraprosentti on 40% ja Cool-X (cool-x.fi) ja Tervaskannon (www.tervaskanto.fi) seuraprosentti 35%.
- Kolmas asia mistä olemme saaneet palautetta yhteistyö seuroilta, on konseptin logistinen helppous.
Katalogikansiot tilauslomakkeineen tulevat myyjille valmiiksi laitettuna ja tuotteiden pakkaus tehdään myyjä ja loppuasiakas kohtaisesti nimettynä, jotta se on mahdollisimman helppo toimittaa. Samoin kaikki rahti tulee seuralle rahtivapaana.
Olen innoissani saadessani auttaa teitä hyvään taloudelliseen onnistumiseen kampanjassa. Minua motivoi, että voin olla auttamassa seuroja ja juniorityötä tämän LenzFinland varainhankinta konseptin kautta.
Ystävällisin Terveisin
Ari Kuittinen
050 5256212
www.LenzFinland.fi/varainhankinta